top of page
MEDIA & PERS

VIDEO

DEZE VIDEO OPENT IN EEN NIEUW SCHERM
OP DE WEBSITE ALL OF BACH

AUDIO

C.P.E. Bach rondo in E Wq 58/3

 

Geist und Seele sind verwirret. BWV 35 Met orkest van de 18e Eeuw o.l.v. Frans Brüggen

Giles Farnaby Wooddy-Cock

DOWNLOADS

download

download

download

download

download

biografie

press kit

RECENSIES

Belder’s Scarlatti survey offers hours upon hours of listening pleasure, and unquestionably constitutes a major achievement.

Classics today

 

Belder hanteert een briljante maar laconieke speelstijl, waarin de nadruk ligt op voortgang

Roland de Beer, de Volkskrant

 

Hier klinkt de vitaalste Bach van het moment.

Guido van Oorschot, de Volkskrant

 

Belder schaart zich onder de interessantste bespelers van historische klavieren. Met twee klavecimbels, een virginaal en een orgel bezorgt hij Byrd kleur op de wangen. Knap is de subtiele karakterisering. Slim articulerend en handig timend stuurt Belder deze klaviermuziek met beheerste schwung de wereld in.

Guido van Oorschot, de Volkskrant

 

Ingetogen klonken verschillende instrumentale delen uit cantates, door Brüggen bijeengeraapt. In wisselende bezetting bewoog het orkest (van de 18e Eeuw) zich van een energieke, swingende aanpak in de sinfonia uit de Cantate Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte tot een gedragen, geprononceerd stuk uit de Cantate Falsche Welt, dir trau ich nicht. Een extra pluim gaat naar de organist Pieter-Jan Belder voor zijn kleurrijke, bevlogen bijdrage in de Cantates, BWV 35 en 156.

Lonneke Regter, de Volkskrant

 

Pieter-Jan Belder has done an enormous service to Scarlatti, and his playing is never less than alive, fresh sounding, and thoroughly engaged in the music’s acrobatics and gymnastics. Bravo to Belder and Brilliant Classics. Very strongly recommended. 
FANFARE: Jerry Dubins, reviewing the first release of this box

 

Belder is careful to balance the baroque and Enlightenment sensibilities of this music (Soler), adding shades of rubato at structurally significant cadences, for example, but never straying too far from the rigid tempos that characterise performances of music of earlier generations.

Gavin Dixton, Presto Classical

 

Pieter-jan Belder has a special feeling for these quirky and capricious works, keeping form and content firmly together. (C.P.E. Bach, Preussische und Württembergische Sonaten)

Presto Classical

 

“with Belder’s superb keyboard artistry and consummate technique – which the writing clearly demands – you need look no further. The period-instrument ensemble, Musica Amphion, provides the perfect accompaniment, under Belder’s secure direction from the keyboard, and the recording finely captures the same dynamic balance you would expect live.” (C.P.E. Bach, harpsichord concerto's)
MusicWeb International, 13th May 2014

 

De klank is zonder meer voortreffelijk. Maar wat wil je, de strijkers zijn topmusici en sinds jaren werkzaam in ’s werelds toonaangevende barokorkesten. Pieter-Jan Belder heeft het gezelschap perfect in zijn greep. Met C.Ph.E. heeft hij zijn niche gevonden. De klavecimbelconcerten van deze Bachzoon hebben nog altijd hun plaats in de canon niet ingenomen en dat is onverdiend. Met zulke goede, liefdevolle pleitbezorgers moet het lukken.
Jurjen Vis (2-2014)

 

Purcell, complete Chambermusic

Musica Amphion's performance of this significant - if not entirely varied - material is heart-felt and compelling. Also a highlight in this compilation is Belder's fine interpretation of Purcell's Eight suites for harpsichord; full of life and energy one moment, intimate and atmospheric the next, Belder achieves an astounding variety of emotions within his performance.

Claudine Nightingale, Musicalcriticism.com

 

Zipperling, Wauters and Belder are accomplished in the extreme. Their open, polished styles not only work very well together. But they never feel the need to embroider the music as too simple or too similar, one movement to the next. They just let each innovation roll off the page. The contrast, say, between the same A minor's La Mariée and Gavotte [CD.1 tr.s 4,5] is a case in point. The players make the most of a restricted array of instruments to convey a great deal. The technical prowess of gambist, editor, ensemble and soloist as well as recording engineer, Rainer Zipperling, and internationally-renowned performer and recording gambist Ghislaine Wauters and harpsichordist Pieter-Jan Belder mean that they are able to match great confidence with extreme (yet unselfconscious) expressivity.

Mark Sealey, Classical.net

 

Directed by harpsichordist Pieter-Jan Belder, Musica Amphion's recording of Purcell's chamber music on Brilliant Classics should tempt the most impecunious of you. Belder's attractively voiced and elegantly phrased Eight Suites for Harpsichord is the finest aspect, though the five-minute "Fantasia" for three recorders is truly exquisite.

Anna Picard, The Independent

 

 

bottom of page